Rene en Astrid op ontdekkingsreis door MEXICO

XEL-HA De wondere wereld onder water

Wij nemen een duik in het heldere water van het prachtige waterpark Xel-Ha. Een door de Maya's gecreeerde plek waar de groene jungle samenkomt met de turkois gekleurde oceaan ten zuiden van Cancun. We gaan met een speciale trein naar het begin van de rivier en peddelen samen door de mangrove waar we links en rechts door rood/zwarte krabjes gadegeslagen worden en daarna uitkomen op de grote rivier waar je met handen en voeten peddelend (Rene dan, mijn benen zijn veel te kort en mijn armen komen niet over de rand en het valt zo niet mee hoor tegen de stroom in) naar de wit-zwart geblokte vlag moet zien te komen . Als we daar uitgestapt zijn halen we onze snorkelsets op en gaan we het water in op zoek naar de vissen. We zien er heel veel, prachtige donkerblauwe en mooie gele, gestreepte, zacht lichtblauwe platte vissen en met rode staarten. Ook hele grote grjze, zelfs de pijlstaartrog zwemt hier in het diepere gedeelte. Het is eigenlijk net of je in een REUZE GROOT aquarium zwemt zo mooi. We hebben met een onderwatercamera foto's gemaakt maar kunnen ze pas weer thuis laten ontwikkelen dus ook deze houden we tegoed (als ze gelukt zijn hopelijk). Wel hebben we twee foto's van internet om een indruk te geven