Rene en Astrid op ontdekkingsreis door MEXICO

Sea Life Discovery Dolfijnen, Manatees, Zeeleeuwen, Haaien en Pijlstaart-roggen

Om negen uur zijn we in Sea Life Discovery waar ons als eerste de dolfijnen wachten. We gaan met een groep van 12 personen het water in waar de twee aan ons worden voorgesteld. Als welkom zwemmen ze onder onze handen door en voelen we hun rubberachtige huid. Er zijn ook twee baby dolfijnen in het basin wat in verbinding staat met de oceaan. We krijgen uitleg over hoe je in het water moeten liggen en dan komen de twee dolfijnen en die duwen je met hun neus tegen je voeten door het water waardoor je omhoog komt uit het water, ook zwemmen ze samen met je door het water terwijl je de rugvinnen vasthoud. Natuurlijk krijgen we allemaal persoonlijk een dolfijnenkus en knuffel en liggen ze op hun zij op je armen. Onder ons applaus zwaaien ze zwemmend op hun zij met hun vin ter afscheid. Na deze geweldige ervaring gaan we met een duikbril in een ander deel onder water en zien we enkele grote pijlstaartroggen en drie haaien voordat wij het water in stappen bij de Manatees bij ons beter bekend als zeekoeien. Ze zijn echt heel lief, er zijn twee volwassenen en twee kleine Manastees die we gaan voeren met een soort sla wat ze heel lekker vinden. Ze klemmen zich met hun vinnen om je been heen en proberen zo het eten wat sneller van je te krijgen. Rene staat helemaal klem en er zit niets anders op dan de sla op te offeren. Ze voelen wel wat slijmerig aan wat er groeit veel alg op hun huid doordat ze vrij traag door het water bewegen. Ook ruiken ze sterk als ze uitademen door de neus waar we tijdens de fotosessie achter komen. De sla is nog niet helemaal op als we verder zwemmen om te snorkelen naar grote hoornschelpen met hun natuurlijke bewoner. Deze worden bedreigt omdat ze veel gegeten worden. Onderweg krijg ik een duw van rechts en wordt links de sla gepakt ze zijn best slim hoor. Als laatste gaan we naar de zeeleeuwen Luna en Popeye. Luna is erg onrustig en het is daardoor niet veilig genoeg om in het water te blijven. Op het plateau hebben we een uitleg over de zeeleeuw en worden er leuke foto's gemaakt van ons allemaal. Helaas kunnen wij deze nog niet laten zien omdat ze op een dvdtje staan maar dat maken we goed als we thuis zijn.

De Schone Zoon

Een prachtige ervaring zwemmen tussen de dolfijnen.
De geluiden die deze dieren maken hebben volgens mij ook bij jullie effect gehad.
Hoe voelden jullie je daarna?

yaelle

ik vind het mooi maar lang en kleine letters maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi