Rene en Astrid op ontdekkingsreis door MEXICO

De blauwe Walvishaai

Na een heerlijke relaxdag in ons prachtige hotel in Puerto Aventura is het tijd voor ons grote avontuur als wij om 05.15 uur in de ochtend klaar staan bij de receptie voor de transfer naar Cancun voor het uur van de waarheid. Vandaag gaan wij op ontdekking naar de blauwe walvishaaien. Na een goed uurtje rijden komen aan in de haven van Cancun waar we na een licht ontbijt met zijn negenen uitleg krijgen over de Whale Shark of wel de Walvishaai. We varen met een kleine boot zodat de Walvishaaien er ook onderdoor kunnen zwemmen. Het is een goede anderhalf uur varen voordat we ver genoeg uit de kust zijn. Niet al te lang daarna zwemt er 1 en gaan de eerste drie met snorkels op en een begeleider de oceaan in en zien ze deze zeer grote haai in levende lijve, zijn bek is wel 1.50 meter breed, 60 cm hoog en hij is bijna 12 meter lang en zwemt recht onder onze boot door waarna wij de punt van de staart boven water zien. Gelukkig zijn de visjes die hij eet niet groter dan een sardientje. Bij de volgende sprong gaat ook Rene de zee in en ziet ook hij deze reuzenvis met eigen ogen op nog geen meter afstand, wat een machtige ervaring!!!! Hij gaat zelfs nog een tweede keer het water in. Dit dwingt diep respect af hoor voor iemand die bang is voor vissen. We zijn (REUZE) trots op hem. We varen nog door naar een klein rif waar we wat eten en kennismaken met een stel uit Zwitserland die onder water foto's heeft gemaakt en die zal mailen. Om en om gaan Rene en ik met een begeleider snorkelend over het rif en zien prachtige gekleurde vissen, blauw met rood, wit met geel, groot en klein. noem maar op. Ook hele grote schelpen en een zeester. Dan is het alweer tijd om terug te varen waar ons nog een leuke foto wacht. Wat een ontdekkingen, wat een avontuur.

Jo Zaanen

Wow wat een mooie ervaring om mee te maken een groot avontuur. Hebben jullie na afloop wel je tenen geteld.

xxxxxx

De schone zoon

Ook dit is weer een ervaring die jullie nooit meer zullen vergeten.