Rene en Astrid op ontdekkingsreis door MEXICO

Chetumal, de Maya's in Tulum en de aankomst in Riviera de Maya

In alle vroegte vertrekken wij naar Chetumal, wat grenst aan Belize en de hoofdstad is van Quintana Roo als tussenovernachting. Het is een reisdag van ruim zeven uur. We hebben het grootste gedeelte van de autorit erop zitten als er een enorme onweersbui boven ons losbarst. De snelheid waarmee gereden wordt, wordt meteen aangepast naar 50-60 km en de alarmlichten gaan aan. Na een goede tien minuten is het weer droog.  Behalve op de boot mogen we niet mopperen over de regen, het is maar een paar keer en dan of aan het einde van de middag of aan het begin van de avond. Na een goede nachtrust rijden we vandaag via Tulum, (wat muur betekent) en bezoeken we een oude Mayastad in Quintana Roo op het schiereiland van Yucatan, in het uiterste oosten van Mexico. De stad ligt op een 12 meter hoge klif aan de Caribische Zee in Riviera Maya. Bij binnenkomst zien we een aantal Maya's met traditionele beschilderingen op hun lichamen en prachtige hoofdtooien en vleugels van veren. Met zijn vieren gaan we met ze op de foto, ze maken er veel werk van en zijn erg vriendelijk. Super leuk!!!! Het is hier ,uitzonderlijk warm en de luchtvochtigheid is heel erg hoog boven de 90%, Dit is goed te merken alles voelt klam en nat aan en je kleren plakken aan je vast. Na een goed half uur en mooie foto's rijden we richting ons laatste hotel in Puerto Aventura Riviera de Maya. Ook hier staan ons nog spannende ontdekkingen te wachten.