Rene en Astrid op ontdekkingsreis door MEXICO

San Cristobal De Las Casas

Het is slechts 85 kilometer naar ons volgende hotel in San Cristobal maar daar doen we wel een paar uurtjes over. Via vele kleine bochten dwars door de bergen kun je maximaal maar zo een 35 km per uur gemiddeld rijden. Maar we genieten zeker van de mooie omgeving. Hier zijn de eerste indianendorpen Chamula en San Lorenzo Zinacatan.Eenmaal aangekomen in het plaatsje is het heel erg druk en zijn de straatjes waanzinnig smal. Alle straten zijn vernoemd naar maanden en dan bedoel ik de 1e maart of de 16de september, de 20ste november ga zo maar door. Ons hotel bevindt zich op de 5e februari. Nadat we met beide auto's nu al twee keer het plaatsje kris kras rondgereden zijn en iedere keer weer in dezelfde file belanden. En even raken we elkaar dan kwijt. Het is namelijk hier zo vanzelfsprekend dat je een voor een gaat. We komen weer samen en zien dan het hotel. Maar dan: Waar laten wij de auto, er wordt gezegd aan de achterkant, dit houd in dat wij het hele rondje voor de derde keer rijden en de parkeergarage onder het plein maarinrijden. In het hotel wordt uitgelegd waar te parkeren en dat komt helemaal goed. Op het plein voor de barok kerk: Santo Domingois het feest, het hele dorp komt samen. Er is muziek van een hardrock bandje en er zijn atracties voor de kinderen ook zijn er vele lokale verkoopkraampjes. Erg gezellig. Na het eten zitten we nog lang na op het middenplein van het hotel, heerlijk aan een biertje en een cola.

Martine

Het ziet er geweldig uit allemaal! Veel plezier nog! Groetjes, Martine

De schone zoon

Heeft Rene niet even meegespeeld met het bandje?