Rene en Astrid op ontdekkingsreis door MEXICO

Van start met een hindernis

Voordat wij naar onze volgende bestemming vertrekken hebben we een klein oponthoud. Bij onze vrienden is naast de koffers ook de jas met autosleutel in de kofferbak beland ende kofferbak gesloten.Dan is het best een hele klus deze er weer uit te krijgen, dit kan alleen door de achterbank er helemaal uit te halen. Er zit n.l. geen knopje voor het openen van de kofferbak in deze auto. (Mexicaanse uitvoering) Gelukkig lukt dit met hulp van een lokale chauffeur en Rene en gaan we rond half tien op weg naar Villahermosa. Het is een lange autorit langs de kust van de Golf van Mexico en duurt een goede zes uur. We lunchen vandaag bij de famous 'Appelbees' een begrip voor vele die in Amerika geweest zijn. Het allerlekkerste is het toetje: Kaneel appelgebak met vanilleroomijs. MMMMMmmmmm dat is een aanrader. Eenmaal ingecheckt informeren we naar een avondexcursie die in ons reisboekje staat vermeld.Ze organiseren een boottocht over de rivier als het donker is met lichtjes en eten, het lijkt ons erg leuk na best een lange dagrijden. Helaas horen we bij de receptie dat deze Mexicaanse Titanic is gezonken. We maken dan van degelegenheid gebruik om wat foto's terug te kijken die we ondertussen gemaakt hebben.