Rene en Astrid op ontdekkingsreis door MEXICO

Van Uxmal naar Campeche

Het is al vroeg in de morgen als we gezamelijk de prachtige Hacienda Lodge in Uxmal verlaten. De klamboe heeft zijn werk goed gedaan, we hebben van insecten geen last gehad. Het is goed toeven hoor in Mexico en reuze gezellig zo met zijn vieren er wordt veel gelachen met 'DE HEG' in een hoofdrol meer kan ik daar niet over zeggen hahaha. Vandaag (woensdag de 11e juli 2012) reizen wij verder naar Campeche +175 km) via de beroemde Puuc-Route, PUUC betekent heuvel. Op deze route bezoeken we KABAH wat staat voor de koninklijke slang met een aan de Regengod Chac opgedragen tempel, vervolgens maken we een stop bij LABNA,wat staat voor 'Oud Huis' met een mooie wandelroute door de jungle. De laatste is SAYIL, de plaats van de werkmieren, klein maar bijzonder met een paleis dat bovenop een platform van twee terrassen is gebouwd en veel natuur. Al met al de moeite waard. Na de incheck in het hotel in Campeche besluiten we gezamelijk dat wij in de stad gaan eten. Net als wij buiten zijn vallen de eerste druppels van wat een enorme regenbui zal worden. De straten staan blank en iedereen schuilt in portiekjes. Als het wat droger is vinden we een eetgelegenheid boven een galerij van winkeltjes daar genieten we alle vier van een heerlijke Mexicaans kipgerecht en maken hier en daar wat foto's van Campeche bij avond/nacht. Morgen staat er een lange route op het programma naar Villahermosa van een kleine 400 kilometer.